Amazonas 25/4 2016

Amazonas 26/4 2016

Vi stod op og spiste morgenmad og derefter tog vi ud for at besøge nogle af de native indianere. Ja indianere findes altså stadig i virkeligheden hvilket jeg altså ikke troede på i startenn, men nu skal i lig få nogle facts om deres liv:

1. De lever 100% i skoven uden elektronik
2. kun lidt tøj / blad for kønsdelene. Eller nej normalt render de rundt uden tøj, men for vores skyld havde de lige dækket sig til
3. Normalt at blive gravid som 13-14 årig. Puha jeg synes det er tidligt. Forestil jeg hvis jeg allerede havde 2 unger, nej puha.
4. De spiller “musik” nærmere lyde ved at trutte i et horn.
5. De spiser ting der er naturen, alt fra blade til dyrene
6. de har deres eget “sygehus” alt behandling foregår ved urter, genialt jo!
7. det er tilladt at flytte ind til byen og forlade deres samfund.

Nå men da vi ankom der blev vi budt velkomne af 5 unge fyre næsten uden tøj og de truttede i det der horn som laver underlige lyde. Først skulle vi gå igennem en masse mudder inde i skoven, men endelig ankom vi til det sted de bor. Først så min gruppe en dans / sand hvor 2 små piger dansede og så var der nogle der spillede på en slags trommer. Mig og Emma (fra Danmark) blev hevet op af de 2 dansende piger og så måtte vi ellers danse med dem. Fed oplevelse!

Derefter var der en dans/sang med gamle som små hvor de gik rundt i alle muliige cirkler og bevægelser og sang noget på deres eget sprog som jeg fattede hat af, og efter lidt tid så gik vi alle op og var en del af den kæde, amen det var så fedt.

Derefter gik min gruppe ind for at se det kind of sygehus nærmere apotek som de har, hvor de laver parfume og medicin.

Og bagefter så vi deres skole. Det var 4 stolper i jorden og så et tag ud af naturlige materialer. De havde en tavle og nogle borde, som de havde modtaget af det firma som jeg rejste med. Vi alle sang mester jakob på vores eget sprog. Må indrømme at sige at jeg troede det var en dansk sang, men nej det findes sørme også på andre sprog.

Time for lunch – uhmmmm lækkert

And now – bummelumme (trommevirvel)
Tiden er inde til at i skal høre om mit yndlings dyr – sig velkommen til dovendyret. Nej det er simpelthen det sødeste dyr jeg nogensinde har mødt. Normalt kan man ikke kramme dem fordi de er pænt aggresive, men den vi tog var så rolig så vi kunne kramme den som en lille baby, nøj der smeltede mit hjerte altså <3

Og derefter til en oplevelse som jeg frygtede utrolig meget – aligator night spotting. Vi sejlede rundt i den der motor kano i jeg ved ikke hvor lang tid før vi fandt en babyaligator. Da vi endelig fandt en tog vores indianer guide den og så fik vi ellers lov til at holde den. Men da det nåede til Emmas tur så tabte hun den på gulvet, er du gal jeg var bange haha. Mit hjerte sad helt oppe i halsen amen altså.

Men jeg fik lov til at holde den og den føltes vildt sjov, sådan lidt gummiagtig. Kan ikke forklare det men det var underligt og skræmmende.

Derefter aftensmad derefter lå vi bare og kiggede på stjerner og wow hvor er stjernehimlen bare smuk i amazonen !