Amazonas billeder 23/4 - 2/5 2016

Amazonas 25/4 2016

Vi stod pænt tidligt op og skulle være til morgenmad kl. 7.30 og jer som kender mig så ved i jo udemærket godt at jeg ikke er et morgenmenneske.
Vi fik chekket ud af “hotellet” og vi skulle så ned til en naturlig pool. Få at gå der ned gik vi et godt stykke ned af i mudder og snask i klipklapper, yes yes super lækkert. Da vi så kom der ned først så vi et vandfald som var ret flot og det vandfald det endede så ud i den naturlige (kolde) pool. Ved søen var der en slags rampe ca 5 meter over vandet som vi måtte springe ud fra. Og som i ved så er jeg for det første ikke nogen vandhund og jeg bestod aldrig prøverne i skolesvømning fordi jeg ikke turde springe ud fra kanten af poolen.

Nå men i starten var jeg virkelig bange for det og jeg havde ikke nogle planer om at springe ud fra den 5 meter høje ting ned i noget vand hvor jeg ikke kunne se bunden og ingen vidste hvor dybt der var, så jeg endte bare med at gå ud og ja jeg kunne altså ikke bunde, så det betød jo at der var meget vand. Nå men efter et godt stykke tid så fik Katie fra Canada mig altså overtalt til at springe, så først skulle jeg jo der op og så stod jeg altså bare og gloede ned i vandet i jeg ved ikke hvor lang tid, det føltes som 100 år og jeg kunne næsten ikke få mig selv til det for puha det var højt oppe, så jeg fik Katie til at springe først for så var jeg ligesom tvunget til det.
Bag mig stod Søren (sjovt nok fra Danmark) og sagde at hvis jeg ikke sprang så ville han skuppe mig, altså i dansk ironi, faktisk rart der var en dansker.

Nå men jeg tog mig endelig sammen og så sprang jeg og det føltes som 100 år før jeg rammede vandet og da jeg røg under vandet røg min hånd væk fra næsen så jeg fik utrolig meget vand ind, ad ad, men jeg gjorde det og jeg er stadig helt høj over det.

Det begyndte så at styrtregne så vi ventede inde under et halvtag for at se om regnede stoppede, men efter 30 min og det blev kun værre og værre så besluttede vi os for at vade tilbage på hotellet i øsende regnvejr. Da vi kom tilbage skyndte jeg mig at tage et hurtigt varmt bad og fik pakket mine ting ned og smidt i bussen.

Vi satte så kursen mod Manaus igen hvor vores både holdt.
efter omkring 3-4 timer ankom vi og vi blev placeret på de både vi havde valgt dagen i forvejen. Og så var det frokost tid.

Vi sejlede stille og rolig ud af rio negro (Neger floder/den sorte flod) indtil vi nåede det sted hvor de 2 floder mødes ( Rio Solimões og Rio negro). I mellem alle de billeder jeg har lagt op er der et billede af de 2 floder. Floderne mødes men de mixes ikke hvilket jeg synes er vildt facinerende.

Inden aftensmad tog vi så ud i sådan nogle slags kanoer med motor (det kaldes de i hvert fald) for at se kæmpe åkander. Da de sagde store åkander tænkte jeg bare ja ja de er nok max 50 cm i diamter, men så kommer vi der ud og så er de bare omkring 2 meter i diameter, amen det var vildt.

derefter var der aftensmad og så hyggede vi os bare på båden bagefter.