Amazonas - Here i come

Amazonas 23/4 2016

Første dag på turen. Jeg stod op pænt tidligt for at nå forbi og hente Amanda og Maria Elisa fra mexico, da de også skulle med til amazonen. I lufthaven tjekkede jeg min bagage ind og fik sagt hej til alle de andre som skulle med det samme fly, og jeg blev vildt glad da jeg fik øje på min veninde fra tjekkiet. Hun er i et andet distrikt her i Brasilien og bor omkring 5 timer fra mig, så vi har kun mødt hinanden en enkelt gang før, men vi faldt hurtigt i snak igen. Vi spiste morgenmad og da det nærmede sig afgang gik vi igennem security som gik som smurt og derefter videre til flyet. Flyet var totalt fyldt og udvekslingsstudenterne var spredt ud over det hele.

Da vi ankom til Manaus som er staten hvor det meste af amazonen ligger, stod der 3 mennesker fra belo klar til at tage imod os, og så fik vi 30 min til at spise noget frokost. Da jeg og Anna fra Tjekkiet havde bestilt vores mad kom Emma fra Danmark gående sammen med 2 andre piger fra hendes by og vi gav hinanden en kæmpe krammer og jeg hilste på hendes 2 veninder.

Da vi havde spist tog vi alle sammen ud til de 2 busser som ventede på at køre os til vores tropiske hotel. Da vi ankom til hotellet udfyldte vi nogle papirer og fik vores værelser. Jeg skulle bo på værelse med Ruby fra Taiwan, Claire fra USA og Felicitas fra Tyskland, et rigtig hyggeligt værelse. Vi gik ned i poolen hvor der allerede var rigtig mange, og mens vi nærmest alle sammen er i poolen kommer der en ung kvinde gående og spurgte om vi var klar på noget aerobic, og selvfølgelig var vi friske. Så omkring 60 unge mennesker sprang rundt i poolen som nogle tosser, er sikker på at det må have været sjovt at se på.

Efter poolen lavede vi den klassiske aktivitet hvor man kaster en bold til en vilkårlig, og modtageren skal så siger navn, land og by i Brasilien. Og ja jeg kunne jo ikke en gang huske halvdelen bagefter men det var sjovt.

Derefter tog jeg et bad og gjorde mig klar til aftensmad, hvor vi fik sindssyg god pizza og derefter havde vi orienteringsmødet som var vildt hyggeligt.