Amazonas 1/5 2016

Rotary Konference

Rotary konference 13-15 maj

Min udveksling er ved at nå sin ende og derfor var jeg også til det sidste distrikt møde den 13 til 15 maj. Det var en vanvittig god weekend som jeg vil forklare lidt om her under.

Der var afgang med bussen fra min by kl. 8.30 og efter omkring 4 timer landede vi i Águas de Lindoia hvor konferencen skulle foregå. Vi fik chekket ind på vores hotel og derefter skulle vi så gå omkring 250 meter ned meget stejlt for at komme ned til det luksuriøse hotel hvor selve konferencen foregik. Her øvede vi først vores 2 sange (País tropical og Céu Azul) og vores dans (ZIRIGUIDUM) og derefter var der så koncert med musik præget at latinsk musik, men i blandt var der også noget engelsk. Så vi fik danset en masse samba, salsa osv i 1,5 time. Derefter gik vi op på hotellet og alle gjorde klar og spise aftensmad og så var vi ellers klar til åbningsceromonien.

Hvert land gik ind med flaget. Først Tyskland efterfulgt af Danmark osv. Jeg er den eneste dansker i mit distrikt efter Nicoline desværre tog hjem, dog var jeg så heldig at Isabelle som var i Danmark i 12/13 kom til konferencen og hun gik så ind med mig. Det var kæmpe stort, omkring 500 rotaryaner.

Da alle var på plads sang vi vores 2 sange, dansede vores dans og derefter blev der taget billeder med goverdøren. Efter de var vi egentlig mere eller mindre frie. De fleste af os sad på balkonen på hotellet og hyggede os indtil en af de ansatte på hotellet kom 23.10 og sagde at vi skulle gå på værelserne for vi lavede. UPS….

Nå men lørdag skulle vi så pænt tidligt op for nu var det tid til nationernes marked. Endnu engang var jeg så heldig at Isabelle kom og hjalp. Jeg havde et bord til Danmark, hvor jeg havde flag, brochuer om Haderslev, jeg lavede et billed diashow på min computer, viste noget dansk musik, jeghavde lego, brun kulør og smørkager med. Isabelle havde taget en scrapbook med hvor hun f.eks havde et kort over Legoland og så havde hun 2 vikinge hatte med, genialt.

Omkring kl 12.00 stoppede det, vi pakkede ned og så gik næsten alle sammen i poolen, altså inddørs pool, for det er sindssygt koldt i Brasilien nu. hen på eftermiddagen gik jeg ned i byen sammen med Isabelle og Teresa(Tyskland) hvor vi spise acaí og gik en tur i parken, utrolig hyggeligt. Isabelle boede på det store luksuriøse hotel så hun gik der ind på vejen tilbage og Teresa og jeg gik op på vores hotel. Vi tog bad og spiste aftensmad. Derefter spillede jeg 500 sammen med Jennifer (Taiwan) en anden Jennifer (Taiwan) og Teresa (Tyskland). Vi havde fået af vide at vi skulle være klar kl. 23 men da klokken var 20.30 fik vi en besked fra Rotary at vi alle skulle være klar allerede kl. 21, så vi fik pænt travlt med at komme i det fine tøj og smide noget makeup i hovedet.
Derefter fik vi af vide af rotary at vi skulle til rotary største årlige fest (hvilket vi allerede vidste). vi måtte gerne drikke for der ville være champagne og whisky, men hvis først en blev for fuld eller dårlig, så skulle ALLE hjem på hotellet igen.
Men vi fik også vores diplomer, som man modtager når man har gennemført en udveksling, nøj jeg var glad. Vi fik taget lidt billeder og så gik turen ned til det andet hotel hvor festen skulle være.
Vi dansede utrolig meget, sådan cirka nonestop.
Da klokken var omkring 03.30 stoppede festen og Rotary sagde til os at vi er den første gruppe der nogensinde er blevet til slut, hvilket jo ikke er helt dårligt.

Vi gik tilbage på hotellet og hygge snakkede lidt på balkonen indtil kl. var 05.00 hvor vi gik i seng.

Vi havde fået af vide af Rotary at der ville være morgenmad kl. 08.30, så mit værelse stod op klokken 08.00 for vi vidste jo ikke om ROtary havde nogle planer for os, men da vi kom ned i restauranten så var der ikke en gang mennesker fra Rotary, men vi var sultne så vi spiste lidt og gik så tilbage på værelset. da klokken så var lidt over 10, gik vi ned i restauranten for at se om der var kommet nogen, med stadig ikke et øje udover personalet, så ja det var da lidt kedeligt.

Da klokken var omkring 12.00 ringede Rotary rundt til alle værelser og sagde at vi skulle komme ned i receptionen. Kun omkring halvdelen kom der ned, og så var vi så nogle stykker som gik ned i parken, hvor vi tog en tur i vandcykler og hyggede os.

kl. 14 var der igen afgang til min by og da vi skulle sige farvel græd alle sammen for vi vidste at det var den sidste gang at vi alle var sammen.

Det var en utrolig hyggelig weekend og jeg kom rigtig tæt med en del af de andre 🙂