April 2016

Første halvdel af Maj måned

Første halvdel af maj måned

3/5
Startede jeg i skole igen efter Amazonas turen. Mange af menneskerne på skole var sådan wow hvordan var amazonen osv.

5/5
Midt i timen kom der nogle børn ind i klassen med en lille drage (den børnene flyver med) til os alle sammen. I Japan var det børnenesdag og det fejrede de selvfølgelig på min skole.

Derefter blev vi alle taget ud en og en for at få taget et billede op af en weekend, kind of skole foto men slet ikke samme standard.

Efter skole tog jeg bussen til shopping metropolé hvor jeg skulle mødes med Duda, men jeg vidste ikke hvilken bus jeg skulle med, men heldig som jeg var så skulle Verônica og Valentina også der til. Min mobil gik død, som den jo altid gør, og jeg havde uheldigvis ikke fået aftalt et mødested med Duda. Jeg vandede rundt i mad afdelingen og ledte efter hende, men det viste sig så at hun slet ikke var ankommet, for lige pludselig så jeg hende komme gående fra indgangen af. Vi spiste frokost og derefter skulle Duda til fysioterapeut, hvor jeg tog med og der efter skulle hun have lavet noget med hendes negle som jeg ikke lige helt forstod. Da hun endelig var færdig med det, spiste vi en Açaí, og gik derefter hjem til hende så vi kunne tjekke hvor jeg skulle tage en bus fra. Jeg kom så med en bus mod skolen hvor jeg blev hentet af min værtsmor.

Derefter kørte vi hen til min værts mormor og morfar fordi han havde fødselsdag. Jeg så en af mine værtskusiner for første gang igår, fordi hun læser kemi i USA. Vi spiste pizza og hyggede os rigtig meget. Jeg mødte også min værtsmors fætter som jeg skal til bryllup ved d. 25 juni.

6/5
I frokostpausen tog jeg ud og spise frokost med Kelly. Der er kommet en “ny” café tæt på skolen som sælger relativt sund mad, så der spiste vi. Jeg bestilte en grillet laks m. Grov ris og grønsager. Det smagte utrolig godt, lidt dyrt i forhold til alt andet mad i Brasilien, men alligevel billigere end Danmark.

Om aften tog jeg på marked med min familie i den park hvor vi bor. Vi spiste alle pastel til aftensmad og så drak vi en slags juice fra sukkerrør med lime.

7/5
Dagen før mordsag og det blev fejret på skolen. Vi stod pænt tidligt op for at komme ind på skolen. Alle mødrene blev først samlet i auditoriet og alle andre i opvisningshallen. På et tidspunkt kom alle mødrene ind til coldplay musik til stående klapsalver. Derefter var der taiko opvisning, først med de små børn og derefter med de voksne, 17 kvinder og 1 mand. Alle kvinderne rejste sig i blandt alle de mange mødre og så blev der endnu en gang klappet og piftet utrolig meget. Derefter var der sang fra børnene til mødrene på både engelsk, spansk, japansk og portugisisk.

Derefter tog vi hjem og skiftede tøj og så tog vi til en slags madklub som de har med en flok venner. Her var der churrasco og jeg mødte en masse nye mennesker. Omkring midnat tog vi hjem og sluttede en god og hyggelig dag af.

8/5
Morsdag. Da jeg vågnede var der lavet pandekager og te. Det var første gang at jeg spiste morgenmad helt stille og rolig med hele familien. Efter morgenmaden lavede jeg lidt videre på mit oplæg til skolen. Til frokost kom min værte mormor og morfar. Vi spiste picanha, gris, strogonoff, salat og selvfølgelig ris. Bagefter kørte min værtsmor og jeg dem hjem og vi to ud for at handle ind til frikadeller, hindbærsnitter og brunsviger. Da vi kom tilbage til huset tog jeg er båd og lå makeup og så tog vi hen til min værts farmor og farfar, hvor hele den side af familien kom. Vi spiste kød- og oste fondue (som er en del anderledes end i DK) og til dessert spiste vi chokolade fondue med en masse lækker frugt, samtid var der æbletærte, rosinkage og bisislagkage.

9/5
I engelsktimen blev der læst en tekst op og så skulle klassen så gætte hvor det var henne. Jeg som den eneste vidste at det var Island, fordi rajkjavik blev nævnt.

Efter skole kom min værtsmor og hentede mig og kørte mig til São Caetano hvor jeg skulle øve 2 sange sammen med resten af udvekslingsstudenterne i mit distrikt.

10/5
Jeg tog bussen hjem direkte efter skole fordi jeg skulle nå at lave dansk mad og forberede mit oplæg til den efterfølgende dag.
Da jeg kom hjem lavede jeg havregrød til frokost og snakkede med Emma samtidig. Jeg fik lavet brunsviger, hindbærsnitter og frikadeller.

11/5
Jeg havde ikke helt fået lavet PowerPointet færdig så i frokost pausen og i historie timerne ordnede jeg det. I de to geografitimerne lavede jeg så mit oplæg for klassen. Det gik utrolig godt og de havde en masse spørgsmål. Brunsvigeren, hindbærsnitter og frikadellerne var de helt vilde med, men lakridserne kunne de ikke udstå. Derefter tog jeg hen på musikskolen hvor de også smagte brunsvigeren og lakrids. Og ja som alle andre kunne de ikke lide lakrids udover en pige som er et par år yngre end mig, hun var helt vild med det.

13/5
Jeg tog ikke i skole men istedet skulle jeg på Rotary konference og den har jeg jo allerede skrevet om.